Sunday, September 1, 2013

feling feling orang arab gitu..

ari jumaat yang lepas..
memandangkan ari jumaat..
aku beranggapan..
bahawa aku ada seorang yang bajet cun dan cantek..
wakakakaka..
feling feling ayu la gitu kan..

alkisah.. ari jumaat pi pendaftaran begit..
begit tahun depan darjah satu..
harap dia boleh bawak diri..
agak risau la di situ..

so.. aku sebenarnya..
masa aku register sekolah begit..
dalam borang aku inform kat situ..
yang aku ni tak bekerja..
ye la.. bajet tak mahu laa..
kena bayar buku teks..
hahaha..

jadi..
hari jumaat..
bajet suri rumah..
tetiba aku boleh pakai jubah..
since.. zizik memang suh aku ubah penampilan..
dia dah tak berapa nak kasi..
pakai baju yang ketat ketat..
memandangkan badan aku pon dah semakin sasa dan taf..
memandangkan badan aku pon dah macam nangka gebu..
wakakakaa..

ari jumaat..
aku.. zizik.. serba hitam..
sekali pandang da macam orang arqam lak..
tapi zizik cakap macam dah orang syiah..
amboi mengata tak hagak hagak..
ni bini awak jugak tau..

sampai sekolah..
aku jalan bajet comel dan cute..
sampai ke pejabat sekolah..
akak tu tegur..
nak pi keje ke..
dalam ati nak je aku jawab..
"takla.. nak daftar anak..
tak nampak ke.. saya bawak borang siap bagai ni?"

tapi dalam ati la..
yang dapat aku buat senyum..

tapi akak ni macam menunggu jek aku menjawab..
alamakkkk..
spontan aku cakap..
"tak keje.. dok umah je.."

pastu akak ni macam tak berapa nak puashati la..
dari riak dia aku baca..
siap macam ala ala sound..
"cantek semacam jek.. duduk rumah tapi cantik cantik"

amboih akak ni..
kalo dok umah takkan nak kusut masai..
sampai laki tengok pon xkenai bini..
gila ka kak??
pasaipa la kakak ni menjawab cenggini..
menggeleng aku patblas kali..
kalo lagu tu.. konpom la laki hang carik laen noooo..

ni yang payah kalo nak cantek cantek sket..
ade jek yang xkena..
yang huduh.. lagi la xkena....
aduhhh..

tapi dalam firasat aku yang terrrrpaling dalam..
amboihhh lawa bebeno keee..
wakakakakaa...
idak leee teman perasan teman ni lawooo
yang teman tau.. teman ni suwit suwit jee..

dengan berbaju jubah..
feling feling cun..
feling feling suwit..
feling feling lawooo..
jalan tunduk je..
tak pandang kiri kanan..
ustaz duk depan kaunter pejabat pon..
tak pandang.. tunduk je..
konpom pujaan ati mak mertua ..
ekekeke...
aku bajet ustaz tu dok nengok..
sapalaaa.. yang comei hat pakai baju muslimah..
hat ala ala arab gitu..
wakakakkaa...

tapi aku kerling kerling..
sket lagi jek mata aku nak juling..
bila laa.. ustaz ni nak blah..
dari tepi mata.. jenuh gak aku larikan biji mata..
sampai ke tepi..
awat ustaz berisi sgt.. mesti hat comei comei xhemsem..
wakakaka.. tau dek laki aku ni..
gila apa?..

padahal tade mende pon..
cerita je kemaen kan..
hahahaa..
tapi serius aku mmg bajet cun ritu..
ni tak tipu..

sekian. hehehe..

kepada akak pejabat ritu..
mintak maaf dari hujung rambut sampai kaki..
cheq tipu akakkkkk..
waaaaaaa..
saya kerjaaaa kakk...

Ya Allah.. ampunkan dosaku.. :'(


No comments:

Post a Comment