Monday, September 2, 2013

acara kemuncak update di FB..

pada hari ini..
pada tarikh ini..
pada ketika ini..
pada waktu ini..
abes di segala sekitar..
di perosok FB..
di perosok twitter..
dan serata perosok..
membangkitkan tentang harga minyak..
yang melambung sebanyak RM0.20
atau dalam erti kata sebenar..
doposen je pon...
je pon ek..
je pon ek eleeee...

oke.. memandangkan.. baki akaun aku..
yang ada sebanyak rm4 juta tu..
tade la aku nak hiraukan sangat..
tentang kenaikan harga yang setakat doposen sangat tu..
doposen.. ek eleeee weiii..

dan..
setelah aku teliti..
aku perhati..
aku selidik..
aku godek godek..

setakat rm4 juta baki dalam akaun..
ape ade hal..
duet umah aku.. ade la dalam sejuta..
sejuta je pon kan..
ek elleeee... kecoh la lu mat..

lepas tu.. belanja anak sekolah..
baru takat rm200 ribu jek ponnn..

belanja dapor..
ada la dalam bape ratus ribu..

belanja mak...
alamakkk..

belanja van sekolah dania..
petik jari je...

akaun ada 4 juta kann..

kereta.. bape juta ek..
eh.. keta lagi satu..
eh bapak banyak plak aku kena bayar kau..

kad kredit..
bil bil yang maha hebat..
astro.. air.. api..
dan segala macam..

eh.. end up bape tinggal ni nye pon oiiiii...
aduhhhh...

takpela.. doposen jek pon ye kannn...

dengan harapan.. moga pintu rezeki aku..
sentiasa ada..
tak kering..
insyaallah..

tak kisah la.. kau dari parti harimau..
dari parti lembu..
dari parti kerbau..
dari parti unta sekali pon..
kita kasi senyum jek laa...
nak bising bising..
nak pung pang pung pang..
pun dapat ape kan..
len laa.. dapat minyak percuma..
tak payah bayar bil ke kan..

oke.. senyum..
doposen jek pon..
padahal.. dalam ati..
ada la sikit sumpah seranah..

orang nak maken senang woi..
bukan maken memberat..
kang cakap banyak..
cakap.. sape suh berhutang..

wallahualam..
sekian.. terima kasih..


No comments:

Post a Comment