Thursday, September 5, 2013

kenali seorang aku iaitu aku..

aku..
tiada benda yang menarik tentang aku..
ini sekadar nak melempiaskan kepoyoan diri..
yang teramat terserlah ketika ini..

aku..
memang teragak poyo..
suami pon kekadang cakap aku poyo..
ape yang aku buat pon,..
selalu poyo poyo gitu..

aku..
tak berapa gemar nak menulis..
tapi.. mungkin aku ngikut belah belah ayah..
yang ala ala kulit gelap hitam manis..
tapi tetiba.. usia yang dah agak lanjut ni..
keputihan kulit aku meletop da vas..
ape.. kau ingat aku pakai susuk?
kau ingat aku cucuk sana cucuk sini.. cucuk situ..
hahahaha..

aku..
yang kekadang banyak mengikut penulisan macam ayah..
dan mungkin sesetengah blogger lain..
bergantung kepada kosa dan fakta.. ecewah..
sebab ayah seorang wartawan..
sebab ayah seorang tentera..
sebab ayah seorang kerani...
tapi bekas la,..sentiasa berubah..
naseb pekerjaan aku..
tak berubah ubah mengikut ayah..
barangkali abang yang menjadi ikutan ayah..

aku..
yang sedikit keras kepala..
sedikit??
anggap aje la sedikit woiii..
bukan selalu nak up ni..

aku..
yang selalu bertindak dengan keputusan sendiri..
dan.. kekadang sukar untuk menerima..
pendapat orang lain..
dan kebiasaannya aku akan rungkai,..
kenapa..
mengapa..
bagaimana..
dan apa..
mungkin cerewet barangkali..

aku..
sebenarnya,.. memang mempunyai banyak,.,.
elemen elemen negatif yang ada dalam diri aku..
baik dari segi pemikiran..
baik dari segi percakapan..
baik dari segi perbuatan...
hanya orang yang telah lama kenali aku...
akan tahu aku ini bagaimana orangnya.,.

aku..
seorang yang sukar untuk memulakan perbualan..
mungkin dari golongan spesis pohon semalu agaknya..
atau dari spesis bunga raflesia,..
cukup masa baru berkembang..
baru nak tunjuk keluarbiasaan perangai aku..
keluarbiasaan kata kata aku..
dan keluarbiasaan fikiran aku..

aku..
yang sekarang malatop..
malatop bukan sebab hot cun kiut comel..
tapi..
malatop kau badan aku..
sebenarnya aku nak citer pasal..
berat badan aku yang tetiba semakin menaek melonjak lonjak..
tetiba jadi super maha berat kau..
ah sudah,..
aku mengandung ke ni weiii..
jangan la dulu weiiii..
dari berat 49 trus kau..
menjunam berat aku ke angka 68kg sekarang,..
hamek kau,.. hamekkkk...
aku intro jek lebih..
sebab.. tak sampai hati nak mention..
bahawasanya.. aku da gemok de vavommmmm

aku..
stress..
arghhhh..


sekian.

No comments:

Post a Comment