Tuesday, September 3, 2013

Isu sensitiviti..

hermm..
lama aku nak post benda ni..
tapi..
banyak benda yang menghalang aku post..
sebabnyee...
aku tak nak orang berpikir bukan bukan..
tentang apa yang akan aku bincangkan..

aku pon tak tahu nak mulakan dari mana..
sebab.. isu yang aku libatkan ni..
bukan lah isu yang boleh mendatangkan..
keuntungan pada sesebuah pihak..
cume hanya memberi pandangan..
buka mata dan lu pikir la sendiri..
hehehe..

isu ni bermula sejak permulaan undi tempohari..
aku ni.. bukanlah seorang yang suka..
nak menyelak kain dalam orang..
nak merungkai segala hal..
sebab aku ni pon bukan la..
hebat sangat pasal benda benda ni..

sebab.. aku ni pon bukanlah seorang yang..
kaki membaca..
bukan juga kaki membuka blog blog tersohor..
bukan juga kaki menyelak sejarah terlampau..
dan juga bukan kaki membeli majalah majalah berunsur politik..

serius aku seratus peratus zero..
kau tanya la.. laki aku tu..
ape benda pon aku tak tahu..
sebab aku memang tak mahu ambil tahu..
kalo aku tanya suami aku pon..
end up aku yang kena balik..
memang tak memasal la kan aku nak tanya..
baek aku buat tak tahu...
dan buat dediam..
hal kau.. hal kau..
aku tak mahu campur..

dan.. pada kali ini..
aku rasa.. disebabkan perkara perkara..
yang kita rasa.. kita terlampau membuka fikiran..
untuk memberitahu orang ramai..
atau sahabat.. atau saudara..
bahawa kita adalah di pihak parti kerbau..
ada sesetengah nya yang mungkin..
terus memandang serong..
terus bercakap sinis..
terus mempunya nada perli memerli..
walaupon sebenarnya aku tak pernah nak ambil pusing..
dan kenapa pihak tersebut mahu mengambil pusing..
tentang perkara itu..

kalau kau judge kau tu betul..
itu masalah kau lah kann..
cuma buka mata..
pikir..

kalau disebabkan..
sedara sepupu sepapat seberadik sekampung..
memang dari pihak parti harimau..
kau nak pung pang pung pang..
padahal kau tak pernah nak pikir..
hal orang..
hal persekitaran..
hal bermacam lagi..
bagi kau..
asal kau hidup..
asal kau senang..
asal kau tak susahkan orang..
asal makan minum semua terjamin lengkap..
ade aku kisah tentang hal lain?

serius aku rasa nak gelak...

buka mata la beb..
buka mata..
cuba kita rasa.. kita di tahap yang terpaling bawah..
di tahap yang terpaling susah..
di tahap yang kita sendiri tak boleh nak hidup..
apa yang kau rasa?

mungkin pada hari ni..
kau rasa kau senang..
ape ada hal..
persetankan segalanya..

aku bukanlah di parti kerbau yang fanatik gila nak mampus sampai nak cium tanah..
kau gile ke hape..

dan..

aku jugak bukan menyampah rasa nak bunuh orang
tahap nampak muka muka ahli parti harimau yang..
kalau berkata kata sikit pon tak ambil kisah hal orang..
tade la tahap menyampah bangang..
aku pon pandai pikir..

aku di pertengahan..

kau cerita..
aku dengar..

aku rasa salah..
aku akan cakap salah..

aku rasa betul..
aku cakap betul..

tapi kalau disebabkan semua benda ni..
kita berpecah belah..
kita bermasam muka..
kita berbalah balah..
kita bersinis sini..

serius aku benci ini.

serius aku benci.

ampun maaf andai aku ada terkasar
tersinis..
ter yang bermacam ter.

harap kita tetap macam dulu..
macam kita kita yang dulu..

bersatu..
itu saja yang aku mahu.


No comments:

Post a Comment