Tuesday, June 21, 2016

Aku bingung..

Kadang kadang merasakan keperitan bekerja itu..
Lebih pedih dari luka di tusuk jarum..

Merasakan diri ini..
Bagaikan seekor semut..
Yang bekerja..
Berkerah tenaga..

Memikirkan apa yang bakal aku perolehi..
Lumayan kah?
Berbaloi kah?
Atau
Sekadar angin di hembus lalu..
Kosong..
Tiada apa apa..

Selayak nya apakah aku ini?..
Aku bingung..

Kadang kadang merasakan..
Aku yang beriya iya..
Aku yang berhempas pulas..
Aku yang bersungguh sungguh..
Tapi..
Aku merasakan semuanya masih sia sia..

Aku masih dalam kebingungan..
Berapa lama pon aku di sini..
Hasilnya pasti bukan pada aku..
Mungkin bukan rezeki aku..
Aku redha..
Tapi hati aku masih mahu berkata kata..

Tapi sampai bila?..

Berhenti itukan lebih baik..
Itu rasa aku..


No comments:

Post a Comment